نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ سیاسی و اجتماعی و ورزشی و آدرس wwe.ehsan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورزش کشتی کج ورزشی است که طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر جهان همچنین ایران دارد اما به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد مردم دسترسی زیادی به مسابقات کشتی کج ندارند به همین دلیل آشنایی زیادی هم با آن ندارند

شما در این قسمت میتوانید اطلاعات بسیار کاملی درباره این ورزش بدست آورید به طوری که حتی اگر هیچ گونه اطلاعاتی هم درباره آن ندارید ، با خواندن این مطالب اطلاعات بسیار کاملی در همه زمینه های کشتی کج بدست می آورید

این اطلاعات کامل را در هیچ سایت دیگری نمی توانید پیدا کنید

اکیدا توصیه میکنم مطالب را به ترتیب بخوانید . امیدوارم استفاده کافی را ببرید . با تشکر                                  

 

نوع خاصی از ورزش وجود دارد که ریشه آن از آمریکا است.

نام اصلی آن professional wrestling به معنی کشتی حرفه ای میباشد اما در فارسی به کشتی کج معروف شده است.

این ورزش تفاوت های بسیار زیادی نسبت به سایر ورزش ها دارد که همین هم باعث جذابیت آن شده است

اولین تفاوتی که این رشته با سایر رشته ها دارد این است که این رشته یک فدراسیون رسمی جهانی ندارد و کمپانی های مختلفی در سرتاسر جهان جود دارند که این مسابقات را برگزار میکنند که البته همه آنها به صورت خصوصی اداره میشوند

در گذشته کمپانی های مختلفی وجود داشتند که مهمترین آنها wwf بود همچنین کمپانی های دیگری هم نظیر wcw یا uswa یا  smw هم فعالیت میکردند


wwesport.ir - wwf

در حال حاضر کمپانی های زیادی در سرتاسر جهان مخصوصا امریکا وجود دارد که مهم ترین و بزرگترین و پر طرفدار ترین آنها کمپانی wwe میباشد و کشتی کج ، تمام محبوبیتش را به این کمپانی مدیون است . درباره این کمپانی بعدا به طور مفصل توضیح خواهیم داد.


wwesport.ir - wwe

در رده بعدی میتوان به کمپانی tna  اشاره کرد که البته اصلا با wwe قابل مقایسه نیست اما پیش بینی میشود در آینده یک رقیب جدی برای wwe باشد زیرا اکثر کشتی کج کاران مشهوری که از wwe خداحافظی می کنند یا اخراج می شوند به tna میروند از جمله میتوان به کورت انگل و جف هاردی و مت هاردی و آر وی دی و مستر کندی و چند کشتی گیر دیگه اشاره کرد که از wwe به tna رفتند


wwesport.ir - tna

همچنین کمپانی های کوچک دیگری هم مانند ovw – aws – czw – iwa وجود دارند که فکر میکنم بهتره راجع بهشون صحبتی نکنیم!

در بخش بعدی کمپانی wwe رو به طور کامل به شما معرفی میکنیم                                                  

تاریخچه کشتی کج در آمریکا به سالهای خیلی دور بر میگردد و تاریخ دقیقی برای شروع این ورزش نمیتوان بیان کرد اما فکر میکنم تاریخچه این ورزش به قرن هیجدهم میلادی هم برسد!

لازم به ذکر است تاریخچه کامل کشتی کج و کمپانی wwe در همین سایت موجود است . حتما مطالعه کنید چون مطالب کامل و مفیدی داره
رفته رفته زمان به پیش رفت و تقریبا به سال ۱۹۵۰ میلادی نزدیک شدیم . در این زمان این ورزش شکل بهتری به خود گرفت و تعداد محدودی از مردم را به سمت خود کشانید .

باز هم زمان به پیش رفت و تقریبا به سال ۱۹۸۰ میلادی رسیدیم . کمپانی هایی به وجود آمدند که مسابقات کشتی کج را برگزار می کردند . با روی کار آمدن کمپانی wwf تحول عظیمی در این ورزش به وجود آمد و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد .

چند سال بعد این کمپانی به wwe تغییر نام داد . اکثر کشتی کج کاران مشهوری هم که در wwf فعالیت میکردند به wwe اومدن و این کمپانی به بهترین و پر طرفدارترین کمپانی کشتی کج دنیا تبدیل شد و حالا پس از این همه سال همچنان بی رقیب در صدر قرار دارد .

vince McMahon مالک و رئیس این کمپانی هست . البته وینس در گذشته خودش کشتی کج کار میکرد و بدن نسبتا خوبی هم داشت اما در کل مدیریتش بهتر از کشتی گرفتنش است . البته او افتخاراتی هم داشته از جمله یک بار قهرمانی wwe championship و یک بار هم قهرمانی رویال رامبل . او معمولا چهره هیلی بوده و همیشه مردم از او نفرت داشتند اما انصافا از لحاظ مدیریتی واقعا کار بلد هست و از امکانات مختلفی برای هر چه بهتر شدن مسابقات استفاده کرده است .

همسر وینس ، لیندا مکمن نام دارد که مقداری از سهام کمپانی به نام او می باشد . اخیرا شنیدم که خانم لیندا مکمن برای عضویت در مجلس سنای آمریکا هم کاندید شده بود اما نمیدونم رای آورد یا نه .

وینس و لیندا دو فرزند دارند . پسر آنها شین مکمن نام دارد که او هم کشتی کج کار میکند البته الان تقریبا دو سالی میشه که دیگه مسابقه نمیده ولی هنوز به طور رسمی خداحافظی نکرده و ممکن هست که به رینگ کشتی کج برگردد هر چند خیلی ها معتقدند در آینده ای نزدیک او جانشین پدرش می شود و مدیریت کمپانی به دست او می افتد .یندا و وینس یک دختر هم به نام استیفانی مکمن دارند که او هم مدتی در قسمت زنان کشتی میگرفت و یه مدت هم جنرال منیجر راو بود . جالب است بدانید تریپل اچ ( از بزرگان دنیای کشتی کج که ۱۳ بار قهرمان جهان شده ) همسر او هست یعنی تریپل اچ داماد وینس مکمن می باشد . تریپل اچ و استیفانی دو تا دختر داشتند و سال گذشته پسرشان هم به دنیا آمد

خب این از کمپانیwwe کشتی کج در ظاهر یک ورزش خیلی خشن به نظر می رسد به طوری که اگر کسی یکی دو بار مسابقات کشتی کج را ببیند فکر می کند که کشتی کج فقط این است که دو تا کشتی گیر هیکل درشت میان و تا می تونن همدیگه رو می زنند           

ولی حقیقت امر این نیست و به این خشنی که به نظر می رسد ، نیست . حتی خیلی مواقع صحنه های طنز هم در کشتی کج وجود دارد . در واقع اگر شما مسابقات کشتی کج را به ترتیب نگاه کنید مانند این است که دارید یک سریال می بینید چرا که کمپانی wwe سناریو نویسانی دارد و آنها تصمیم می گیرند که چه استوری لاین ( story line ) هایی به وجود بیاورند که برای مردم جالب تر و جذاب تر باشد .

میکروفن یک نقش اساسی دارد . خیلی وقت ها می بینیم که یک سوپر استار وارد سالن میشود اما نه با لباس مسابقه بلکه با کت و شلوار و نه برای مسابقه بلکه برای صحبت کردن!

حتی خیلی وقت ها کف رینگ فرش پهن می کنند و مبل هم میذارن ! خیلی مواقع یک کشتی گیر وارد می شود و برای حریفش رجز خوانی می کند . اکثر استوری لاین ها به این صورت آغاز می شود که یک کشتی گیر وارد رینگ می شود و برای حریفش رجز خوانی می کند و یا ممکن است به او توهین کند یا او را تحقیر کند و یا اینکه در مسابقات او دخالت کند و یا اینکه در مسابقه رو در رو ، ضربات غیر قانونی و بسیار شدیدی به او وارد کند و یا اینکه رسما او را چلنج (challenge) کند . بدین ترتیب یک استوری لاین بین این دو نفر به وجود می آید و درگیری شان آغاز می شود و ممکن است اگر درگیری بین دو سوپر استار بزرگ باشد ممکن است در دو یا سه پی پر ویو با هم مسابقه بدهند و درگیری هایی که بین کشتی گیران سطح پایین تر به وجود می آید در مسابقات راو یا اسمکدان است .

بعضی از سوپر استاران هم شو (show) هایی مخصوص خودشان دارند . مثلا ادج رو میگم که برنامه کاتینگ ادج ( cutting edge ) رو داشت و در اون از سوپر استاران دیگر دعوت می کرد که البته معمولا در اواخرش بین دو نفر ، درگیری پیش می آمد . یا مثلا کریستین که برنامه پیپ شو ( peep show ) را دارد و . . .

نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که سوپر استاران wwe فقط از کشور آمریکا نیستند بلکه از کشور های کانادا و مکزیک و انگلستان و ایرلند و اسکاتلند و فرانسه و روسیه و آفریقای جنوبی و ایتالیا و جامائیکا و ژاپن و استرالیا و هند و حتی ایران ( خسرو وزیری و محمد حسن) هم در مسابقات حضور دارند یا داشته اند . همچنین خود مسابقات هم فقط در ایالت های آمریکا برگزار نمی شود بلکه کمپانی ، تور هایی در طول سال دارد و مسابقات را درکشور های دیگر هم مثل کانادا و انگلستان و مکزیک و استرالیا و . . . برگزار می کند .

نکته بسیار مهمی که در رابطه با کشتی کج باید به شما بگویم تعداد طرفداران و تماشاچیان آن است . این ورزش بسیار در بین مردم آمریکا و سایر کشور ها و همچنین ایران محبوب است به طوری که برای مسابقات معمولی و هفتگی راو و اسمکدان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تماشاچی به سالن می آید و همچنین مسابقات راو چیزی در حدود ۵ یا ۶ میلیون بیننده تلویزیونی دارد که مسابقات را زنده تماشا می کنند . برای پی پر ویو ها تعداد تماشاچیان خیلی بیشتر و برای رسلمنیا خیلی خیلی بیشتر به طوری که در رسلمنیا ۳ نزدیک به ۹۷۰۰۰ تماشاچی ( تقریبا به اندازه گنجایش ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا ) برای دیدن مسابقه آمدند .

همچنین برای دیدن مسابقات باید از چند ماه قبل بلیط را رزرو کرد و قیمت آن هم بسیار بالا می باشد  . همچنین نکته جالب اینکه سالن ها هیچ موقع یک صندلی خالی هم ندارند و همیشه سالن کاملا پر می شود حتی اگر مسابقات در روز عید کریسمس هم باشد باز هم یک صندلی هم خالی نمی ماند !


wwesport.ir - wwe fans

چیز دیگری که باعث زیباتر شدن مسابقات کشتی کج شد ، افزودن تکنولوژی روز دنیا به آن بود که وینس مکمن در این زمینه هیچ چیزی کم نگذاشته است . مثل نورپردازی های بسیار زیبا و مراسم آتش بازی و نور باران در ابتدای شو ها و . . .


wwesport.ir - beginning of show

همچنین در گذشته این چنین بود که هر کشتی گیری که میخواست وارد سالن شود بدون هیچ مقدمه ای وارد میشد اما گذشت زمان ، تغییر و تحولات زیادی در کشتی کج به وجود آورد مثلا حالا هر کشتی گیری یک تم مخصوص ورودی دارد . یعنی هر کشتی گیری که بخواهد وارد سالن شود ابتدا موزیک ورودی او پخش می شود و فیلم ورودی او در صفحه نمایشگر های سالن پخش میشود و او با سبک مخصوص خودش وارد می شود . مثلا برای بعضی ها در ابتدای ورودشان مراسم آتش بازی و نور باران انجام می شود مثل ادج یا باتیستا


wwesport.ir - edge entrance

و برای بعضی دیگر تمام سالن به رنگ خاصی در می آید مثلا در هنگام ورود کین تمام سالن قرمز و به رنگ آتش در می آید یا به هنگام ورود گروه دی ایکس تمام سالن به رنگ سبز در می آید و با شبرنگ های سبزی که در دستان تماشاچیان است ، صحنه بسیار زیبایی به وجود می آید

 


wwesport.ir - kane entrance

و یا برای بعضی دیگر مثل آندرتیکر تمام چراغ های سالن خاموش می شود که البته آندرتیکر یکی از زیباترین تم های ورود را دارد .


wwesport.ir - undertaker entrance

خلاصه هر کسی که باکشتی کج آشنایی پیدا کرده است و چند مسابقه آن را دیده است ، مطمئنا علاقه مند شده است .این ورزش مخصوص سن خاصی هم نیست و در سالن از کوچک و بزرگ و پیر و جوان و زن و مرد (از بچه ۷ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله) می آیند و مسابقات را دنبال می کنند . مطمئنا شما دوست عزیز هم به کشتی کج علاقه مند شده اید . شما می توانید در سایت wwesport.ir هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با کشتی کج باشد را کسب کنید . همچنین اگر به مسابقات دسترسی ندارید ، می توانید با مراجعه به این سایت از نتایج به روز و اخبار جدید آگاه شوید . همچنین ممکن است در آینده مسابقات را برای دانلود یا فروش هم بگذاریم
[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

نام اصلی:Adam Copeland 

لقب:Edge 

تاریخ تولد:30اکتبر1973(33ساله) 

محل تولد:Originally from Orangeville, Ontario 

وضعیت:متهل 

وزن:240 lbs 

قد:6'4 

مربیان او: 

Ron Hutchison 

Sweet Daddy Siki 

Bret Hart 

Leo Burke 

Stu Hart 

Dory Funk Jr 

Tom Prichard 

تاریخ ورود به کشتی کچ:(20ساله)1993 

لقبهای دیگر:Sexton Hardcastle.......Adam Impact 

حرکت پایانی: 

The Downward Spiral 
The Edgecution 
The Spear

حرکتهای مورد علاقه که زیاد استفاده میکنه: 

The Spear 

Missile Dropkick 

Edge-O-Matic 

The Crossbody 

The Edgecator 

Half Nelson Sitout Facebuster 

Flying Spear 

Electric Chair Drop 

One Man Conchairto


دشمنان: 
The J.O.B. Squad 
The Ministry 
The Hardy Boyz 
The Dudley Boyz 
Lance Storm 
Christian 
Rhyno 
William Regal 
Booker T 
Kurt Angle 
Chris Jericho 
Eddie Guerrero 
Chavo Guerrero 
Evolution 
Randy Orton 
Chris Benoit 
Shawn Michaels 
Kane 
Matt Hardy 
Ric Flair 
Mick Foley 
John Cena 
Rob Van Dam

و خیلی های دیگر که زیاد مهم نبوده اند 

ولی در پایان باتیستا و آندرتیکر مهمترین هاش بوده است

 
افتخارات ادج: 

او یک بار کمربندICW/MWCW Mid-West Unified Tag Team titleو یک بار کمربندSSW Tag Team titleرو داشته. 

او همچنین2سال کمربندICW Street Fight Tag Team titles رو داشته. 

در24جولای1999با شکست دادنJeff Jarrett توانست کمربندWWF Intercontinental title رو بگیره.

در2آپریل2000به همرا یار خود یعنیChristianبا شکست دادن گروهThe Dudley Boyz توانستند کمربندWWF Tag Team tit

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

نام اصلی:Michael Hickenbottom

لقب:Shawn Michaels

تاریخ تولد: 22 جولای 1965 (45ساله)

خداحافظی از کشتی کج: 2010

محل تولد:Born in Scottsdale, Arizona

وضعیت:متاهل

وزن: 225 lbs

قد: 6'0"

مربی او: Jose Lothario

تاریخ ورود به کشتی کچ : 1984

خداحافظی از کشتی کج: 2010

لقبهای دیگر او: Heart break Kid - HBK

The Main Event

حرکت پایانی: Sweet Chin Music

حرکتهای مورد علاقه که زیاد استفاده میکنه:

Flying Moonsault Attack

Figure Four Leglock

Inverted Atomic Drop

Running Forearm Attack

Pescado - Elbow Drop

Belly to Back Suplex

Teardrop Suplex

Dropkick

برخی از افتخارات:

3 بار قهرمان WWF Champion

1 بار قهرمان WWF European Champion

3 بار قهرمان WWF Intercontinental Champion

4 بار قهرمان WWF/E World Tag Team Champion

1 بار قهرمان World HeavyWeight Champion

3 بار قهرمان AWA World Tag Team Champion

1 بار قهرمان Central States Tag Team Champion

2 بار قهرمان AWA Southern Tag Team Champion

2 بار قهرمان TASW Texas Tag Team Champion

1 بار قهرمان TWA HeavyWeight Champion

برنده Royal Rumble در سال 1995

برنده Royal Rumble  در سال 1996

اولین Grand Slam Champion

 

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]
 
 

نام : Paul Michael LeVesque



لقب

: Triple H



متولد: ۲۷ جولای ۱۹۶۹



شهر: نیویورک



همسر: ازدواج موقتی با Chyna و هم اکنون با Staphanie Mcmahon



قد: ۱۹۶



وزن: ۱۲۴



تاریخ ورود به کشتی کج: مارچ ۱۹۹۲



حرکت پایانی: The Pedigree



دشمنان:


Tony Roy Indy



Alex Wright WCW


Henry Godwin


Mankind


XPac


Roaddog


Nation of Domination


Vince McMahon


The Undertaker


The Rock


Test


Jeff Hardy


Kurt Angle


Stone Cold


Chris Jericho


Chris Benoit


Stephanie McMahon


Rob Van Dam


Bubba Dudley


Kane


Scott Stiener


Booker T


Kevin Nash


Bill Goldberg


Shawn Michaels


Chris Benoit


Randy Orton


Batista


Ric Flair


Big Show



کمربند ها و افتخارات:



برای اولین بار با شکست دادن Tony Roy قهرمان IWF Heavyweight champion شد.


در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۶ در راو با شکست Marc Mero قهرمان WWF Intercontinental champion شد.


در جون سال ۱۹۹۷ عنوان King of the Kings رو برای اولین بار به خودش اختصاص داد.


در ۲۲ دسامبر ۱۹۹۷ در راو با شکست Shawn Michaels قهرمان WWF European Champion شد.


در ۱۷ مارچ ۱۹۹۸ در راو با شکست دادن Owen Hart باز هم عنوان قهرمانی European Champion رو به خود اختصاص داد.


در ۳۰ آگست ۱۹۹۸ در سامر اسلم با شکست راک باز هم قهرمان Intercontinental champion شد.


در ۲۳ آگست ۱۹۹۹ در راو با شکست Mankind قهرمان Federation Champion WWF شد.


در ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۹ در آنفورگیون باز هم قهرمانی خودش رو به دست آورد(در یک بازی ۶ نفره).


در ۳ جنیوری ۲۰۰۰ در راو با شکست Bigshow باز هم قهرمانی Federation رو از آن خود کرد.


در ۲۱ می سال ۲۰۰۰ در Judmegnt Day با شکست The Rock باز هم قهرمانی Federation رو از آن خود کرد.


در ۵ آپریل ۲۰۰۳ در اسمکدان با شکست دادن جریکو قهرمان Intercontinental champion شد.


در ۱۶ آپریل همان سال در راو با شکست Jeff Hardy قهرمانی Intercontinental champion رو پس گرفت.


در ۳۰ آپریل ۲۰۰۳ در بکلاش همراه با استیو آستین با شکست دادن Kane و Undertaker قهرمان WWETag Team Champion شد.


در جنیوری سال ۲۰۰۲ قهرمانی رویال رامبل رو از آن خود کرد.


در ۱۷ مارچ همان سال(۲۰۰۲) در رستلمانیا با شکست جریکو قهرمان Undisputed Title شد.


در سپتامبر ۲۰۰۲ در راو قهرمانی World Heavy Weight Champion که هم اکنون در دست انگل است رو به دست آورد.


در ۱۵ دسامبر ۲۰۰۲ در آرماگدون با شکست شاون مایکلز قهرمانی خودش(World Heavy Weight Champion) رو پس گرفت.


نکته: تریپل اچ از این تاریخ به بعد فقط قهرمانی World Heavy Weight Champion رو کسب کرده است.


در ۱۴ مسابر ۲۰۰۳ در آرماگدون قهرمانی خودش رو در یک بازی ۳ نفره از Bill Goldberg پس گرفت.


در ۱۲ دسامبر ۲۰۰۴ در آنفورگیون قهرمانی خودش رو از یکی از دوستانش یعنی رندی اورتون پس گرفت.


و برای آخرین بار در Ellimination Chamber 2005 که ین Benoit.jericho.hhh.edge.orton و Batista بود بازهم قهرمان World Heavy Weight Champion شد که ۲ ۳ ماه بعدش در رستلمانیا قهرمانی خودش رو از دست داد و در قفس آزاد هم نتونست قهرمانی خودش رو از باتیستا پس بگیره و یک چند ماهی قیبش زد و بعد دوباره بعد از چند ماه به WWE بازگشت و با دوستش یعنی ریک فلیر در اوفتاد و یک بازی Last man standing باهاش انجام داد که آن بازی رو هم برنده شد و بعدش هم با بیگشو در افتاد. در 3 آپریل 2006 در Wrestlemania 23 به خاطر برد در تورنومنت راو جواز بازی با جان سینا رو به دست آورد ولی در این بازی از سینا باخت. بعد از اون در یک بازی سه نفره هم بین تریپل اچ و جان سینا و ادج با هم سینا تونست برنده بشه و باز هم تریپل اچ از بدست آوردن کمربند باز ماند.


[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

بیوگرافی آلبرتو دلریو:

نام اصلی: آلبرتو رودریگز Alberto Rodriquez

قد: 196 سانتی متر

وزن: 119 کیلوگرم

تاریخ تولد: 25 می 1977

محل تولد: سن لوییز بانوسی در مکزیک

اولین حضور در رستلینگ: 16 سپتامبر 2000


زندگی نامه کوتاهی از آلبرتو دلریو:

آلبرتو دلریو زندگی نامه آن چنان مفصلی ندارد، چون به تازگی به دنیای WWE پا گذاشته است. البرتو رودریگز یک کشتی گیر حرفه ای مکزیکی است که در کمپانی WWE در برند اسمک داون کار می کند. او هم چنین با نام دوس کاراس جونیور به عنوان یک لوچادور تکنیکی در ژاپن و مکزیک کشتی می گرفت. او فرزند دوس کاراس سینبور است. خانواده او یکی از مشهورترین و با نفوذ ترین خانواده های مکزیک است.

آلبرتو 9 سال در لیگ های مختلفی در مکزیک و ژاپن کشتی میگرفت. او بیشتر اوقات با ماسکی وارد میشد که روی آن لوگوی دو سر عقاب بود. در 17 جون 2009 آلبرتو یک قرارداد 3 ساله با کمپانی دابلیو دابلیو ای امضا کرد و این یعنی وی مجبور نبود به لیگ FCW برود و بعد به WWE بیاید. ولی او این کار را نکرد و چند مسابقه در اف سی دابلیو انجام داد و در تور های WWE به کشورهای مختلف هم با اسم های دوس کاراس و آلبرتو باندراس کشتی گرفت.

 

ورود دلریو به برند اسمک داون و دشمنی با ری میستریو:

در 25 جون 2010 ، پرومویی از آلبرتو دلریو پخش میشد که نشان میداد که او یک مکزیکی پولدار است و به زودی در اسمک داون حضور پیدا می کند. این ویدئو ها تا 2 ماه هر هفته در شوء اسمک داون پخش می شدند. دلریو در 20 آگوست به صورت رسمی در اسمک داون حضور پیدا کرد و در همان ابتدا شروع به تمسخر ری میستریو کرد. در همان شب و در مین اونت آلبرتو دلریو خودش را به دنیای رستلینگ نشان داد و ری میستریو را با فینیشر خود یعنی رولینگ کراس آرمیار مجبور به تسلیم شدن کرد. دلریو استوری لاین خودش را با میستریو ادامه داد و در هفته بعد، بعد از مسابقه ری میستریو با کین با صندلی به دست میستریو حمله کرد و آرمبارش را روی او اجرا کرد که همین اتفاق باعث مصدومیت ری میستریو و دوری چند هفته ای او از مسابقات شد.

دو هفته بعد در اسمک داون ، دلریو با فینیشرش مت هاردی را تسلیم کرد و او را نیز همانند میستریو مصدوم کرد که این آخرین حضور مت هاردی در کمپانی بود و پس از آن هاردی به دلایلی از کمپانی اخراج شد. کریسچین که از دوستان مت هاردی بود با آلبرتو دلریو استوری لاینی را شروع کرد و دلریو را به یک مسابقه در Nigh Of Champions دعوت کرد اما آلبرتو دلریو به کریسچین حمله کرد و چلنچ او را نپذیرفت. دلریو با فینیشر خود کریسچین را هم مصدوم کرد و این سومین سوپراستاری بود که توسط دلریو مصدوم شده بود.

هفته بعد در اسمک داون مسابقه ای بین ادج، دلریو و ری میستریو برگزار شد که برنده آن در مقابل قهرمان سنگین وزن جهان یعنی کین در Survior Series قرار می گرفت که برنده این مسابقه ادج شد. در پی پی وی سروایور سریز دلریو کاپیتان تیمی متشکل از خودش، درو مک اینتایر، دشینگ کودی رودز، جک سواگر و تایلر رکس بود در مقابل تیم ری میستریو که متشکل از خود ری، بیگشو، کریس مسترز، کوفی کینگستون و ام وی پی بود قرار گرفت که در این مسابقه تیم دلریو مغلوب تیم میستریو شد.

در 26 نوامبر 2010 ، دلریو با کانت اوت بیگشو را شکست داد و توانست به مسابقات کینگ آف د رینگ 2010 راه پیدا کند. در راند اول این تورنمنت ، آلبرتو دلریو با آرمبار خودش موفق به شکست دنیل برایان شد و به راند بعدی راه پیدا کرد. در راند دوم او با دخالت ری میستریو مواجه شد و بازی را به جان موریسون باخت و از این تورنمنت حذف شد.

در پی پی وی تی ال سی آلبرتو دلریو و ری میستریو به همراه ادج و کین در یک بازی TLC بر سر کمربند سنگین وزن جهان کین به مصاف هم رفتند که دلریو در این بازی هم توفیقی نداشت و نتوانست برنده شود. پس از آن دلریو به عنوان یکی از پرومو های فصل چهارم NXT انتخاب شد و هم اکنون مربی کانر اوبرایان در این مسابقات است.

دلریو یک آنوسر شخصی هم با خود به اسمک داون آورد که نام او ریکاردو رودریگز است. رودریگز هم زمانی با ماسک در لیگ مکزیک کشتی می گرفت. به هر حال هم چنان دشمنی دلریو با هم وطن خود یعنی ری میستریو ادامه دارد و حضور و جنگ آن ها در رویال رامبل 2011 نیز می تواند جذاب و جالب باشد.

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

نام واقعی : مارک هنری وزن : 331 Ibs 

قد : 1 "6 فوت زمان تولد :June 12, 1971 
محل تولد :Silsbee, TX 
Pro debut: September 22, 1996 

Trained by: Leo Burke & Tom Pritchard 
ضربه نهایی : Vertical Splash 



-هنری با داشتن336 Ibs وزن در دسته ی سنکین وزنها در سال 1992 و در المبیک بارسلونا وزنه برداری میکرد و در اون موقع مارک بزرکترین وزنه بردار طول تاریخ المبیک بود
در سال 1995 در مسابقه وزنه برداری بین امریکایی ها او یک مدال طلا و یک مدال نقره و یک مدال برنز برد
-در سال 1996 او قهرمان کمربند NACACI (North America, Central America, Caribbean Islands) شد
-در جریان همین ماجرا او قراردادی 10 ساله به ارزش 10 میلیون دلار با World Wrestling Federation. امضا کرد تا از این به بعد وارد ورزش کشتی کج شود
-در 22 سبتامبر سال 1996 در مسابقه ای تحت عنوان In Your House X موفق شد که جری کینک لاولر را شکست دهد
بعد از اون به تیم the Nation of Domination که متشکل از Faarooq, D-Lo Brown, Rocky Maivia, and Kama Mustafa (The Godfather) بود رفت

در رستل منیا XIV هنری به همراه برون در یک مسابقه 15-team battle Royal با دیکران رقابت کردند
-تیم the Nation of Domination که قبلا سر دسته شان Faarooq بود با امدن راک به این کروه عوض شد و سر دسته بودن به راک رسید
-بعد از یه مدت اون هارت هم به این کروه ملحق شد
-در ppv به عنوان Fully Loaded در سال 1998 هنری با وادر{ Vader} مبارزه کرد که سرانجام بازی به نفع هنری تمام شد
-در Breakdown سال 1998 هنری به همراه برون توانستند بر Gangrel فایق لیند و اورا شکست دهند
-در Judgment Day سال 1998 هنری توانست راک را شکست دهد { در اون مسابقه برون هم با ماویا دعوا کرد } 
-بعد از منحل شدن کروه the Nation of Domination هنری و برون با هم یک تیم تشکیل دادن و منیجر خود را هم ایوری IVORY} انتخاب کردنبعد از همه این ماجرا ها هنری شروع به اذیت کردن شینا کرد که در نهایت با شخصیتی به نام سامی مشکل بیدا کرد
-وی در طول زندکی کوتاهش با Pretty Mean Sisters (PMS مشکلات زیادی داشت که در نهایت طلاق کرفت
-بعد از یه مدت اون لقب "***ual chocolate" را به خود اختصاص داد
-در سامر اسلم 1999 زمانی که هنری و برون با هم بودن و با جف جارت مسابقه داشتن این هنری با کیتاره جارت زد تو سره برون که این حرکت باعث نزاع بین این دو نفر شدجف جارت هم به عنوان جایزه به هنری کمربند European را فردا شبش در"Raw." به هنری داد
-در Survivor Series سال 1999 هنری به همراه استیو بلکمن و کانکریل و وال وینس موفق شدن
Davey Boy Smith و the Mean Street Posse. رو در مسابقه HANDICAP شکست دهند
-جندی بعد هنری با Mae Young دوست شد
-به کمک Mae Young هنری توانست در Hartford, CT در سال 2000 و در No Way Outاین وسکیرا را شکست دهد
-یک مدت کوتاهی بعد هنری به باشگاه Ohio Valley Wrestling رفت و این شروعی تازه برای او در کشتی کج بود
-در همون Ohio Valley Wrestling وقتی که Brian Pillman در حال اجرا کردن برنامه و مسابقات بود هنری اومد و Hugh Morrus را زد
-در اواخر سال 2001 و از کشتی کج بیرون امد و در باشگاه بدن سازی ارنولد رفت
-در 23فوریه سال 2002 هنری در کلمبوس توانست عنوان قویترین مرد دنیا "World's Strongest Man" را به خود اختصاص بده که جایزه ی 75 میلیون دلاری را برد
-در 25 مارج سال 2002 باز به کشتی کج اومد و در فصل نقل و انتقالات توسط وینس مکمهن به اسمک دان اومد
در Survivor Series سال 2003 در مسابقه ای که بین تیم بیشاف و تیم استین بود شرکت داشت که در تیم بیشاف حضور داشت
Team Bischoff (Henry, Randy Orton, Scott Steiner, Christian, and Chris Jericho) defeated Team Austin (Booker T, Shawn Michaels, Rob Van Dam, and the Dudley Boyz). 
که تیم بیشاف برد

 

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]


اسامی داخل رینگ: مایکل میزانین

- اسامی داخل رینگ: مایک میزانین،د میز

- قد: 185 cm

- وزن: 105 kg

- تاریخ تولد: 8 اکتبر 1980

- محل تولد: پارما،اوهایو

- محل زندگی: کلیولند،اوهایو

- ورود به کشتی کج: 2003

- ورود به دبلیو دبلیو ای: 2006

- منیجرها: کنی بالین،لیلا،کلی کلی،نیکی بلا و ...

- القاب:

1- The Chick Magnet

2- The Demon of desire

3- The Emperor of excellence

4- The Monk of mojo

5- The Grand mizard of lust

و ...

- آهنگ ورودی: Reality

- افتخارات:

1 بار قهرمان یونایتد استیتس

1 بار قهرمان ولد تگ تیم همراه با جان موریسون

1 بار قهرمان WWE تگ تیم همراه با جان موریسن

بهترین تگ تیم سال 2008 همراه با جان موریسن از نگاه اسلمی آوارد

1 بار قهرمان OVW ساوترن تگ تیم همراه با کریس کیج

1 بار قهرمان DSW هو ویت

- فینیشرها و ضربات مورد علاقه:

اسکال کراشینگ فاینل

ریلیتی چک

میزارد آو از

سوئینگ اسنپ DDT

دیسکس پانچ

فوروارد راشین لگ سوئیپ

مادیفاید کرنر کلوزلاین

سیت آو شولدر جار بریکر

اسپرینگ برد بولداگ

- دشمنان:

بوگی من،سی ام پانک،جیمی وانگ یانگ،کین،فینلی و هورنسواگل،کرایام تایم،ریکی ارتیز،ایوان بورن،دی ایکس،کارلیتو و پریمو،جان سینا،کوفی کینگستون،ام وی پی،جان موریسن،بیگ شو،رندی اورتن

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

متیو جوزف

کورکلان که در رشته رستلینگ با نام اوان بورن معروف است در تاریخ نوزدهم مارس سال 1983 در ایالت سنت لوییس چشم به جهان گشود . وی از سنین بسیار کم به رشته ژیمناستیک روی آورد . در نوجوانی اوان کاملا از مهارت های لازم ژیمناستیک برخوردار بود . در سیــزده سالگی بورن وارد مدرسه آماتور رستلینگ شد . در اونجا با وجود این که از لحاظ بدنی چندان قوی نبود اما با استفاده از مهارت های ژیمناستیکی خودش بسیار موفق بود و اعمالش کاملا مورد قبول بود . بورن در لیگ ها و مدارس آماتور بسیاری حضور داشت که در همه آن ها به عنوان یک استار جوان عالی کار کرد . لازم به ذکر است که بورن در بیشتر این لیگ ها و کلاس ها با نام مت سایدل حضور پیدا می کرد .


بعد از تمرینات متعدد و تلاش های بسیار حالا اوان بورن آماده پیوستن به یک لیگ مطرح و خوب بود . او به این موضوع پی برده بود که با ژیمناستیک نیز می توان در رستلینگ موفق بود . در دهم اکتبر سال 2007 کمپانی دبلــیو دبلـــیو ای درخواستی به بورن داد و او هم از این فرصت نهایت استفاده رو کرد و به سرعت پذیرفت . در دسامبر همان سال در لیگ او وی دبلــیو در یک بازی بسیار تماشایی اوان توانست مایک کرال را شکست بدهد تا قهرمان او وی دبلــیو ورلد چمپین بشود . اما دبلــیو دبلــیو ای به بورن دستور داد تا کمربند را رها و وارد لیگ اف سی دبلــیو بشود . در بیست و دوم مارس سال 2008 بورن به سرعت حریفش یعنی تی جی ویلســون " تایســون کید " را از پیش رو برداشت تا آمادگی کامل خور رو اعلام کند .


بعد از حرکات چشم گیر بورن در تمام کریر رستلینگش دبلــیو دبلــیو ای به سرعت بورن رو به برند ای سی دبلــیو آورد تا در لایو شو ها هم شرکت داشته باشد . اولین بازی بورن در برند ای سی دبلــیو مربوط می شود به سوم ژوئن سال 2008 که اوان بورن در کمال شایستگی با قانون کانت اوت مغلوب شلتون بنجامین شد و این در حالی بود که شلتون بورن را روی گذارشگر مهمان یعنی کوفی کینگســتون پرت کرد تا او قادر به ادامه بازی نباشد . بعد از این رویداد کوفی کینگســتون با اوان بورن تیم شد تا با شلتــون بنامین و مایک ناکس مسابقه بدهند که کوفی با اجرای ترابل این پردایس بر روی مایک ناکس موفق به کسب پیروزی شد .


اوان بورن در ای سی دبلــیو به یک چهره مشهور و پرطرفدار تبدیل شد به طوری که وقتی موزیک ورودی وی زده می شد در ورزشگاه به طور شدیدی صدای تشویق ایجاد می شد . بورن چند هفته متوالی حریفانش را شکست داد و در همین دوران بود که او شوتینگ استار پرس رو به عنوان فینیشر رسمی خودش اعلام کرد و این فن را ایر بورن نامید . بعد از مدتی چندین بار شاهد حضور بورن در برند راء هم بودیم که با ری میســتریو همکاری داشت . مهم ترین بازی او در راء تا اون زمان یک بازی تگ تیم مچ بود که در آن ری میســتریو و اوان بورن با هم تیم شدند و موفق شدند تا یکی از بهترین تگ تیم های اون دوره یعنی جان موریســون و میز را شکست بدهند .


در پی پی وی سایبر ساندی سال 2008 مت هاردی باید از کمربند خودش در مقابل یکی از افراد رو به رو یعنی مارک هنری ، فینلی و یا اوان بورن دفاع می کرد . این انتخاب توسط مردم انجام می گرفت که همانطور که قبلا اشاره شد اوان بورن باری دیگر ثابت کرد که یکی از پرطرفدارترین استار های جوان در کل کمپانی دبلــیو دبلــیو ای هست . نتیجه این رای گیری به این شکل بود : اوان بورن 69 درصد ، فینلی 25 درصد و مارک هنری فقط 6 درصد . بنابر این اوان بورن اولین تایتل مچ رسمی خودش رو باید در برابر مت هاردی انجام می داد . بازی بسیار زیبایی بود و حتی مت هاردی تا نزدیکی شکست هم پیش رفت اما در نهایت طی یک اشتباه مت با اجرای تویست آف فیت موفق شد تا از کمربند خودش با موفقیت دفاع کند .
 


دو روز بعد در شو ای سی دبلــیو بورن به شدت از ناحیه قوزک پای راست آسیب دید . پزشکان اعلام کردند که او باید زیر عمل جراحی قرار بگیرد اما بورن در کمال تعجب مخالفت کرد و مدتی رو دور از میادین سپری کرد . همچنین در مراسم اسلمی آواردز سال 2008 اوان بورن برنده دارنده زیباترین فینیشر سال یعنی ایربورن شد . بورن در هفدهم مارس 2009 دوباره به ای سی دبلـــیو بازگشت و با موفقیت جیمی نوبل رو از پیش رو برداشت . بورن در ای سی دبلــیو دوباره موفقیت هایش را آغاز کرد و یک استوری لاین جدی رو نیز با مارک هنری به اتمام رساند .


در بیست و نهم جوئن سال 2009 بورن به راء منتقل شد و در اولین بازی در راء به عنوان حریف اول رندی اورتون رد یک گانلت مچ حضور داشت که در اون مسابقه رندی اورتون با اجرای یک آر کی او زیبا از بالای تاپ روپ بورن را شکست داد . بورن در راء به عنوان یک استار پرطرفدار حضور دارد و تا حال حاضر جدی ترین استوری لاین او با کریــس جریکــو بود که از اون استوری لاین با پپیروزی خارج شد . حال باید دید آینده این استار جوان چه خواهد شد .

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

کورت استیون زاویه (9 دسامبر 1968 به دنیا آمد در تن. لبنان ، پنسیلوانیا ) یک کشتی گیر حرفه ای آمریکایی ، کشتی گیر آماتور و بازیگر است . او در حال حاضر تحت قرارداد با مجموع اقدام بدون توقف کشتی ، جایی که او پنج بار سابق TNA قهرمان سنگین وزن جهان است . او همچنین برای وقت خود را در فدراسیون کشتی / سرگرمی (WWF / E) است. 

 

زاویه در کشتی آماتور در هر دو دبیرستان و کالج درگیر شده است. در دانشگاه در دانشگاه پنسیلوانیا شیپور ، او موفق به کسب تمجید های متعدد، از جمله دو بار ملی ورزشی کالج ها انجمن بخش من قهرمان است. پس از فارغ التحصیلی، او موفق به کسب مدال طلا در کشتی آزاد در سال 1995 در مسابقات قهرمانی جهانی کشتی . زاویه سپس در رقابت بازیهای المپیک تابستانی 1996 در آتلانتا، جورجیا ، جایی که او موفق به کسب مدال طلا در سنگین وزن کشتی آزاد. کورت زاویه نیز یکی از تنها چهار نفر برای تکمیل گراند اسلم در کشتی آماتور است که اتباع تاریخ و، NCAAs ها، مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است. او بزرگترین کشتی گیر ساقه و یکی از کشتی گیران کالج 15 در تمام دوران ایالات متحده آمریکا کشتی نامگذاری شد . 

 

در ابتدا تبدیل پیشنهاد برای پیوستن به فدراسیون جهانی کشتی (WWF)، زاویه قرارداد چند ساله با این شرکت در سال 1998 به امضا رساند. اولین بار او را فشار بزرگ در این شرکت در ماه فوریه سال 2000، زمانی که او در مسابقات قهرمانی اروپا و قهرمانی بین قاره ای در همان زمان بود . چند ماه بعد، او برنده پادشاه حلقه مسابقات است. زمانی نه چندان دور پس از آن، زاویه شروع به دنبال قهرمانی WWF . او ادامه داد: به بخشی از مسابقات برنامه تا ماه اوت 2006، هنگامی که زاویه آزادی از قرارداد خود را اعطا شد. در طول تصدی خود در شرکت، او شش بار قهرمان جهان (چهار بار WWF / E قهرمان ، قهرمان سنگینوزن جهان و قهرمان WCW ) بود ، او همچنین در ایالات متحده قهرمانی ، قهرمانی بین قاره ای، قهرمانی اروپا، قهرمانی هاردکور و WWE برچسب تیم قهرمان یک بار. علاوه بر این، او برنده پادشاه حلقه مسابقات در سال 2000، دهمین قهرمان تاج سه گانه ، و پنجم گرند اسلم قهرمان . علاوه بر این، او یکی از دو کشتی گیران ( لبه دیگر) برای نگهداری هر قهرمانی مرد در حال حاضر فعال در WWE. 

 

پس از ترک WWE، زاویه مجموع اقدام بدون توقف کشتی (TNA)، که در آن او را به کشتی گیر دوم در TNA را به نفع خود شد تاج سه گانه TNA و مرد اول برای برگزاری هر سه به طور همزمان مسابقات TNA پیوست . در حالی که در TNA، در زندگی واقعی همسر کارن خود را همراه او به حلقه و بازی در خود را بر روی صفحه نمایش داستان را آغاز کرد. زاویه نیز ظاهر جدید ژاپن طرفدار کشتی و همچنین فدراسیون Inoki ژنوم ، جایی که او برگزار شد، نسخه خود را از مسابقات قهرمانی سنگین وزن IWGP . علاوه بر این، او پنج بار TNA قهرمان سنگینوزن جهان ، دومین برنده تاج سه گانه در TNA تاریخ که تنها برای برگزاری همه عناوین مورد نیاز در یک بار (در حالی که همچنین برگزاری عنوان و IWGP، و او را چهار برابر قهرمان خلاصه زمان). 

 

زاویه تنها کشتی گیر در تاریخ برنده تاج سه گانه در هر دو WWE و TNA است. او مرد اول به WWE، WCW، TNA، IWGP، و قهرمانی سنگین وزن جهان در زندگی حرفه ای او برگزار شده است. زاویه دو زمان شاه کوه برنده ، برنده شدن در سال 2007 و 2009 Slammiversary رویداد PPV، و او را تنها کشتی گیر به هر دو پادشاه از حلقه (WWE) و شاه کوه (TNA) بوده است. از WWE، TNA، و ژاپن، زاویه موفق به کسب 12 قهرمانی جهان و 19 قهرمانی مجموع. در سال 2010 عضویت در خبرنامه آبزرور کشتی به نام کشتی گیر زاویه دهه ویرایش] 2000s شده است.

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]



نام اصلی:جان راندال هنیگان
متولد:3 اکتبر 1979(31 سال)
اهل:لس آنجلس,کالیفرنیا
نام درون رینگ:جان موریسن
لقب اصلی:shaman of s*xy
آغاز کشتی کج:27 ژانویه 2003
ورود به wwe:آپریل 2005
فینیشر:starship pain,running knee
برند:راء
قد:185 سانتی متر
وزن:102 کیلوگرم

[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید نام:احسان نام خانوادگی:نیک فطرت کشتی گیرانی که عاشقشان هستم: راک.سی ام پانک.شیمیس
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content